18.12.2020.

Izvor slike: Unsplash

Koji su rokovi za ostvarivanje potrošačkih prava?

Ponekad imamo problema s kupljenim proizvodima i, nažalost, ne prođe sve glatko niti s ostvarivanjem prava iz dobivenog jamstva. Za početak je bitno da znamo koja prava imamo te, na primjer, zašto je nekad bolje pozvati se na materijalnu odgovornost umjesto na jamstvo. Znate li razliku između komercijalnog i instituta zakonskog jamstva? Saznajte i zašto višegodišnje jamstvo nije nužno uvijek bolja opcija. Pročitajte detalje vezane uz pisanje prigovora zbog nedostatka proizvoda/usluge, pronađite ovlaštene servise na poslovnoj tražilici tvrtke.hr te informaciju o besplatnom potrošačkom kontakt broju na kojemu se detaljnije možete informirati o svojim pravima. Znate li koliko dana imate pravo na povrat proizvoda koji ste naručili s interneta?

Prava na zaštitu u slučaju kupnje neispravnog proizvoda ili kvara u jamstvenom (zakonskom) roku regulirana su Zakonom o obveznim odnosima i Zakonom o zaštiti potrošača.  

Prava potrošača:

  • odgovornost za nedostatke vezane uz proizvod koji ste kupili tijekom jamstvenog roka - odgovornost su prodavatelja
  • tko snosi troškove? - prodavatelj mora prenijeti proizvod do mjesta popravka i popravljeni ili zamjenski proizvod vratiti kupcu, a za nedostatke utvrđene u roku od 6 mjeseci od preuzimanja proizvoda, smatra se da je taj nedostatak postojao već pri kupnji proizvoda
  • koja prava ima potrošač - pravo na popravak je u prvom redu, zatim pravo na zamjenu ili sniženje stvari te na kraju, može zatražiti i raskid ugovora, odnosno povrat novca (ukoliko prodavatelj ne ispuni svoju obvezu popravaka ili zamjene unutar razumnog roka, prethodno dobivenog od potrošača)
  • trajanje razumnog roka nije propisano Zakonom, nego se određuje prema okolnostima pojedinog slučaja
  • ako prodavatelj odbija zamijeniti proizvod nakon nekoliko bezuspješnih popravaka, možete uputiti pisani prigovor u kojem zahtijevate novi, ispravan proizvod
  • ako je na servisu zamijenjen bitan dio proizvoda, na primjer zaslon televizora, jamstveni rok počinje teći iznova nakon zamjene
  • za manje popravke i dijelove, jamstveni rok iznova počinje teći samo za taj dio
  • ako je proizvod kupljen na sniženju, rasprodaji ili akciji, imate jednaka prava kao pri kupnji po redovnoj cijeni
  • kada je na jasan način istaknuta greška na proizvodu, zbog čega je snižen, tada ne možete uputiti prigovor vezan uz taj nedostatak
  • proizvod možete zamijeniti ili vratiti i ako nema kvara, već ste se samo predomislili u vezi kupnje, ali prodavatelj vam nije dužan to omogućiti, već je to njegova volja i dobra poslovna praksa

Izvor fotografije: Unsplash

Za servis klima uređaja, električnih i plinskih bojlera, kućanskih aparata i rezervnih dijelova, pogledajte ponudu tvrtke Mlađan servis iz Zagreba. Posluje na području cijele Hrvatske, provjerite popis proizvođača za koje su ovlašteni.

Ako se nalazite na području Nove Gradiške, za potrebe servisa kućanskih aparata možete se obratiti Frigo obrtu. Usluge obrta uključuju i izradu hladnjača, rashladnih komora i rashladnih sustava.

Za potrebe servisa vašeg klima uređaja, na području Omišlja, na otoku Krku, na raspolaganju vam je Elektro servis Rotor.

Još jedan stručan tim servisera okupljen je u obrtu Štefančić iz Zadra. Pružaju usluge servisa klima, satelitskih antena te bijele tehnike.

 

Na što treba pripaziti prilikom kupnje:

  • nemojte dati popraviti proizvod kod neovlaštenog servisa, provjerite prvo hoćete li time izgubiti prava iz proizvođačeva jamstva
  • ako uočite nedostatak neposredno nakon kupnje, bolje se pozvati na materijalnu odgovornost prodavatelja, a ne na jamstvo - da biste izbjegli slanje proizvoda na servis umjesto da vam odmah daju novi
  • odgovornost prodavatelja za materijalne nedostatke - vrijedi u roku od minimalno dvije godine u Europskoj Uniji
  • ako imate jednogodišnje komercijalno jamstvo, institut zakonskog jamstva vam omogućuje rješavanje problema i nakon što prođe ta prva godina
  • kod jamstava koja vrijede 5 ili više godina, provjerite što sve pokrivaju jer, može se dogoditi da pokrivaju ograničen broj dijelova proizvoda

 

Pisanje prigovora zbog nedostatka proizvoda/usluge

Jedno od prava potrošača je pisanje prigovora zbog nedostatka proizvoda ili usluge. Ovisno o vašem zahtjevu, prodavatelj mora zamijeniti proizvod, vratiti vam novac, sniziti cijenu ili otkloniti nedostatak.

Ako niste zadovoljni brzinom odgovora (trgovac mora odgovoriti u roku od 15 dana od zaprimanja prigovora) ili dobivenim odgovorom, možete se obratititi Državnom inspektoratu te priložiti dokaz da je trgovac zaprimio vaš prigovor. 

Važno je istaknuti da vi pravo na pozivanje na odgovornost za materijalne nedostatke možete ostvariti ako trgovca obavijestite u roku od dva mjeseca od otkrića nedostatka. Odgovornost trgovca za materijalne nedostatke vrijedi u roku dvije godine od predaje stvari, a za rabljene stvari je rok godinu dana.

Za dodatne informacije možete kontaktirati besplatan potrošački telefon 0800/414-414 dostupan ponedjeljkom, srijedom i petkom 10-14h.

Pravo na povrat u slučaju online kupnje

Ako naručite proizvod putem interneta, imate pravo na otkazivanje u roku od 14 dana od zaprimanja narudžbe. U tom slučaju ćete morate platiti troškove dostave proizvoda natrag trgovcu, osim ako nije sam pristao podmiriti taj trošak, ali i ako vas nije obavijestio da ste vi dužni snositi taj trošak.

Primjeri kada ne možete iskoristiti pravo povrata:

  • se radi o proizvodu po vašoj specifikaciji
  • lako pokvarljivoj robi
  • robi koja nije pogodna za vraćanje zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga

Zanimljivosti i korisne informacije o pouzdanosti webshopova možete pročitati u našem članku Online kupovina - pouzdanost webshopa.

Autorica: Ines Ivanović

Ostavite komentar

Komentari

Budite prvi koji će komentirati...
X
Kolačići

Kolačići ("cookies") omogućuju pravilno funkcioniranje ove stranice. Daljnjim korištenjem ove stranicu prihvaćate korištenje cookies (kolačića) i pravila o privatnosti. Više o tome pročitajte ovdje