26.2.2021.

Izvor slike: Unsplash

Pokušavaju vas prevariti telefonski? Saznajte kako se zaštititi!

Nekada je telefonska prodaja bila veoma pouzdana i korisna djelatnost za sve one koji nisu imali vremena odlaziti u prodavaonice ili poslovnice tvrtki kako bi kupili neki proizvod ili uslugu. Komercijalist bi ih nazvao, dogovorio s njima detalje, poslao im ponudu, nakon čega bi zaključili prodaju te krenuli s realizacijom. Danas, nažalost, postoji puno tvrtki koje žele prevariti građane i upravo zbog toga su potencijalni kupci postali vrlo nepovjerljivi. Ne žele se javiti na telefon, odbijaju saslušati bilo koga te smatraju kako će ih prodavatelj na neki način prevariti. U nastavku saznajte više o navedenoj temi, no i ono najbitnije: kako prepoznati potencijalnu prijevaru, kako se obraniti te kako reagirati ako vas netko prevari.

Izvor fotografije: Unsplash

Sigurno vas je barem jednom netko nazvao kako bi vam prodao neki proizvod ili uslugu. Znate li kako bi čitav proces trebao izgledati? Takve bi se tvrtke najprije trebale predstaviti te vas pitati jeste li zainteresirani za ono što oni nude. Ako niste, oni bi vam se trebali zahvaliti, pozdraviti vas te poklopiti slušalicu. Ako ste pak zainteresirani, oni bi vam trebali predstaviti uslugu/proizvod i objasniti kako će se usluga isporučiti. Također, trebali bi vam objasniti koja su vaša prava i obveze. Nakon toga biste ih svakako trebali tražiti da vam pošalju ponudu na mail – da malo to sve proučite, no i kako biste imali svojevrsni ugovor napismeno.  Ako vam odgovara to što oni nude, trebali biste ih nazvati te reći da pristajete na uslugu. Oni bi vam trebali poslati račun tek nakon svega toga. U članku 5 načina za bolje poslovne rezultate uz digitalni marketing saznajte što sve možete dobiti ako se odlučite uzeti paket usluga poslovne tražilice tvrtke.hr.

Kako izgledaju telefonske prijevare?

Nažalost, tržište je danas preplavljeno raznim prevarantskim tvrtkama koje posluju na drugačiji način. Važno je da na vrijeme prepoznate takve tvrtke te da brzo reagirate kako ne biste snosili posljedice. Tvrtke koje se bave telefonskim prijevarama najčešće zovu male tvrtke i obrte kako bi im prodali nekakve usluge. Često ih uhvate „nespremne”, kažu im sve o uslugama koje nude, ponude im plaćanje na 3 rate te smatraju da je, završetkom poziva, ugovor zaključen. Nakon par dana im šalju prvi račun na kućnu adresu. 

Izvor fotografije: Pexels

Osobe budu izvan sebe jer nisu pristale na uslugu, uzimaju telefon te pokušavaju dobiti tvrtku koja im je poslala račun, ali neuspješno. Tvrtka je već promijenila broj. Nakon par tjedana dolazi opomena da račun nije plaćen, a osobi se prijeti da će morati platiti zatezne kamate. Neke osobe bacaju račune u smeće, neke paničare, neke su na rubu živčanog sloma, no svima im je zajedničko da više nemaju povjerenja ni u koga. Nakon određenog vremena, na kućnu adresu, stiže dopis u kojem odvjetnik tvrtke govori kako će tvrtka tužiti sve one koji ne plate račune i kamate. 

Ne brinite, štiti vas zakon o zaštiti potrošača! 

U slučaju sklapanja ugovora o uslugama na daljinu putem telefona trgovac je dužan potrošaču dostaviti ponudu na trajnom mediju na način kojim će nedvojbeno biti moguće utvrditi trenutak zaprimanja ponude. Ugovor se smatra sklopljenim kad potrošač, nakon primitka ponude, dostavi trgovcu potvrdu svoje suglasnosti o sklapanju ugovora.

Stoga, ako niste zainteresirani za uslugu koju vam telefonski nude, izjasnite se na vrijeme – recite NE HVALA, nisam zainteresiran/a. Ako i dalje inzistiraju, slobodno im poklopite slušalicu. Tko je tu nepristojan: vi što ste se izjasnili te spustili slušalicu ili oni koji vas maltretiraju? Ako vam se usluga dopada te želite surađivati s njima, recite im da vam pošalju ponudu na mail, proučite ponudu te im se povratno javite. Ako ih ne budete mogli dobiti na telefon, tu se nešto sumnjivo događa! Odustanite od usluge, a u nastavku saznajte kako!

Jednostrani raskid ugovora – imate priliku reagirati u točno određenom roku

Zapamtite, na sudu ste sigurni jedino ako imate čvrste dokaze. Dakle, ako imate neki dokaz u pisanom obliku koji može prikazati da niste pristali na uslugu. Inače će biti vaša riječ protiv riječi navedene tvrtke koja ima račune kao dokaz. Nitko ne može provjeriti jeste li vi telefonski pristali na uslugu ili ne, sudac jedino može vidjeti da niste platili račun. Upravo zato je važno da pismeno sastavite obrazac za jednostrani raskid ugovora te ga pošaljete na adresu s računa i to s povratnicom (potvrdom o uručenju) u roku od 14 dana.

Izvor fotografije: Unsplash

Potrošač ima pravo, ne navodeći razloge za to, jednostrano raskinuti ugovor sklopljen na daljinu u roku od 14 dana. U slučaju sklapanja ugovora kojemu je predmet digitalni sadržaj koji nije isporučen na tjelesnom mediju, rok od 14 dana započinje teći od dana sklapanja ugovora.

Obrazac za jednostrani raskid ugovora

Ne zaboravite, ovaj obrazac će vam biti dobar dokaz na sudu da ste vi, u zakonskom roku od 14 dana, odustali od usluga koje vam je tvrtka ponudila. Dakle, niste dužni platiti niti jedan račun, a kamoli zatezne kamate. Ovakvim tvrtkama je vrlo teško prevariti osobe koje su dobro informirane te znaju da bi trebale poslati obrazac s povratnicom na adresu tvrtke koja im je isporučila račun za nešto na što oni nisu pristali. Prevarantske tvrtke žive i opstaju zbog toga što osobe ne znaju da se u roku od 14 dana mogu žaliti i raskinuti ugovor. 

Sadržaj i formu obrasca propisao je ministar gospodarstva Pravilnikom o sadržaju i obliku obavijesti o pravu potrošača na jednostrani raskid ugovora sklopljenih na daljinu i ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija, a navedeni obrazac možete preuzeti ovdje .

Izvor fotografije: Pexels 

Uvijek, kada želite nešto kupiti ili konzumirati neku uslugu, odvojite dovoljno vremena za razmatranje ponude, detaljno pročitajte ugovor prije potpisivanja te pitajte sve što vas zanima o uslugama i mogućim obvezama. Ako nešto kupujete u velikoj žurbi, velika je mogućnost da vas netko prevari. Zato, budite oprezni i znatiželjni – to je vaše pravo!

Autorica: Gabriela Krtalić

Ostavite komentar

Komentari

Budite prvi koji će komentirati...
X
Kolačići

Kolačići ("cookies") omogućuju pravilno funkcioniranje ove stranice. Daljnjim korištenjem ove stranicu prihvaćate korištenje cookies (kolačića) i pravila o privatnosti. Više o tome pročitajte ovdje